Slutet. Dagen D

Onsdag idag solen skiner i Göteborg men jag bryr mig inte,det kunde lika gärna regnat idag. Det känns ungefär som när man skall in på operation. Man känner paniken och man försöker hitta sätt för att undvika operationen . Men man vet att man måste genomföra den. Det känns klockan går alldeles för fort man hinner inte med. Kim fattar nog ingenting hoppas jag men stämningen har förändrats sedan jag bokade tiden. Djur är bra på att läsa av känslor det går inte att lura dom. Jag skulle kunna sitta och klappa henne i de timmarna som är kvar men då skulle hon nog inte ha någon päls kvar. Just nu ligger hon och sover . Men snart är det dags för den sista promenaden. Hon skall få gå så långt hon vill och i den takt hon vill.


Då har jag gått den SISTA rundan med Kim, kanske tar min sambo ut henne en liten stund precis innan vi åker till veterinären. Hon ville verkligen gå vi var halvvägs till sjön innan jag fick henne att vända. Hon hade nog kunna gå ända till sjön om fått, hon hade nog inte orkat gå hem då. Eftersom jag glömde mobilen hemma så fick hon vända men det blev en lång runda ändå. Nu är ca 3 timmar kvar och jag känner mig lugn. Men tankarna går runt i mitt huvud , Hur Kim var som valp allt vi gjort ihop. Det är många år av minnen.


Nu är hon borta Kim hon var duktig ända till slutet. Jag satt och höll i henne till sista sucken, och bra bit där efter. Men hon lämnade mig fridfullt och jag får tacka för tiden hon spenderade med mig. Jag hoppas jag var en bra husse. Jag har mycket att vara stolt över när det gäller Kim, så mycket beröm vi har fått genom åren, jag kan bara känna stolthet när jag tänker på henne. Men saknaden efter henne är väldigt stor. Kim du kommer alltid vara NR1 för mig, ingen annan hund kommer ta den platsen i mitt hjärta.


Kim 1998- 2009 RIP


Kommentarer
Postat av: Christer

Vackraste jag läst i hela mitt liv, hon betydde så mycket för dig så det finns inga ord! Älskad av många och nu saknad av många, R.I.P Kim!

2009-08-05 @ 19:26:21
Postat av: Minna

Ush..nu gråter jag=( Lilla kimmen=( Nu finns hon på en bättre plats och slipper ha ont, hon hade en rad med folk som tog emot henne (du vet vilka) Kram på dig Böön!! (och M)

2009-08-05 @ 21:52:10
Postat av: lillan

Nu blev jag tårögd.. lilla Kim du har det bra nu slipper du ha ont.. R.I.P Kim! Kram på på dig Björn & Malin..Tänker på er!!

2009-08-06 @ 08:35:53
Postat av: Malin

Nu sitter jag här och mina tankar är många. Hon kommer för alltid vara NR 1 för dig, älskade Kim saknaden och tomheten är total, :(

Tänker på alla fina minnen man har av henne,

Sista stunden/promenaden var väldigt fridfull och stilla

Tårarna brände bakom mina ögonlock men jag ville inte visa Kimmen att man var ledsen, Svåraste var när jag såg bilen åka iväg och när jag kom upp i en "tom" lägenhet.

R.I.P Kim



Älskade hjärtat vill bara krama om dig, stötta dig, finns här för dig kramar



,



2009-08-06 @ 10:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0