23 timmar Vilshult

Resan ner
Jag fick se SOLEN och känna riktig sommar värme, värmen fanns i Blekinge. Som jag skrev i den förra bloggen så skulle jag till Vilshult. Det var med blandade känslor jag gick upp på lördagsmorgonen. Men Jag hade ju lovat min syster son att jag skulle följa med och visa vägen till Vilshult. Han kom 9.45 så jag slängde ner 8 st öl i min väska, Solen sken i Göteborg så att åka ner var ännu jobbigare.
 Men hoppade in i bilen och resan kunde börja. Min syster son vi kan kalla honom herr betongfot körde jävligt fort på motorvägen vi kan säga så här att hade polisen tagit honom så hade han aldrig fått se ett körkort igen , och han hade blivit prison bitch åt någon bubba. Vi stannade i Halmstad för att käka mmm det jättegoda Mcdonalds, ja jag var sarkastisk. Sen var det bara småvägar kvar och där fick han inte köra så fort för sin flickvän, Så det tog sin lilla stund att komma fram till hålan Vilshult.


I Vilshult

Vi var väl fram vid 13.00 tiden, och den långa väntan på vad som skulle kommas senare ikväll var igång. Min svåger var inte hemma för han var på fisketävling / förfest. Vissa av gubbarna som skulle till Lyktan hade börjat festa vid sjön 0400 på morgonen. I en 25 gradig värme och solsken, Det går aldrig tänkte vissa / alla av oss från Göteborg. Men bönder och fest är en är en sak som de klarar av. Där ligger våran Axevalla helg i lä, men å andra sidan så festar vi i dagarna två. Men vi står oss rätt slätt med dessa bönder. Mer om detta sen.
 Efter någon timme började Mina syskon barn dyka upp med sina barn. Vissa har man inte sett på något år och några har man aldrig träffat. Men alla var glada att träffa oss från Göteborg.

Det är kul att se folk när de blir förälder, hur de mognar och lugnar ner sig. Fast det är väl en stor sak att bli förälder.


Den riktiga Förfesten

Den riktiga förfesten började omkring 18 tiden. Folk började droppa in när de ville. Det grillades och dracks. De som hade varit på fisketävlingen hade nu hämtat nu krafter och jag tyckte nog att de såg i fin form för att suttit vid en sjö och partajat sedan 0400. Själv tog den första ölen emot men efter att klunkat den så gick det lättare. Det var en del att prata med, vissa av de som kom på festen hade jag inte sett på 15 år.
Det blev lite bonna-mingel ute på gräsmattan. Och det var trevlig. Senare på Kvällen kom det stora dumhuvudet med stort D med sällskap. Sällskapet är det inget fel på men Dumhuvudet är en riktigt korkad man. Efter som jag aldrig träffat han när han varit nykter, Men full är han väldigt jobbig, Jag tycker han är en stor idiot. Det dröjde in te länge innan han fick syn på mig och slog sig ner bredvid.
Det här går aldrig bra, folk hade ju lovat mig att han skulle hålla sig borta. Men som den store korkade buffel som han är lydde han inte. Det var ett faktum att något skulle hända, efter att jag fick reda på att den idioten var AIKare var katastrofen ett faktum. Tydligen sa jag något som nötet inte gillade, så han tog min IFK-keps och slängde den i poolen. Sen gick han och hämtade och hotade med att pissa på den. Jag var väldigt irriterad på han. Sen blev små hämnd attacker hela kvällen.


Lyktan

Det var dags att gå till Lyktan nu, och jag bestämde mig för att hänga med för att min syster dotters gubbe skulle med. Han dricker sällan men när han gör det så är det en jävla fart på han. Inträdet kostade 150kr. Dyrt tänkte jag men betalade. Det skulle spela ett band som heter Scotts.
 Tänka sig dansband har groupies de med. Jag var inte en av de jag var där för att dricka öl och ha trevligt. Eller försöka. Dansa är inte min grej. Fast det blev det i alla fall, det var ju trevligt. Det fick den siste halvtimmen att gå väldigt fort. Klocka 0100 stängde skiten. Och folket började ge sig av .
 Men jag hade tappat bort alla som jag hade gått med så jag slog följe med en man och han norska fru. Det dröjde inte länge innan jag lyckats förolämpa den norska frun. Hon blev inte glade och surade hela vägen. Eftersom jag hade tappat bort min vän som jag skulle sova hos fick jag gå upp till min syrran. Där hade nästan alla gått och lagt sig men en fattades. Jag tänkte gå och möta han så han inte hade däckat. Nere i by hör jag hur någon går och sjunger GAIS sånger. Det var gaisarn han Var på G.

Efterfesten
Kompisen jag skulle sova hos blev utnämnd att hålla i efterfesten. När den var slut var klockan ganska mycket. Dagen efter kom en trött sliten Gaisare upp och var duktigt bakfull. Medan jag var i ganska bra form . Gaisarn sa aldrig mer alkohol , så nu dröjer det 5 år till till han släpper loss och röjer. Eter 23 timmar var det dags att åka hem till Göteborg igen. En lagom stund att stanna i hålan Vilshult. Men jag vill tacka alla för dessa 23 timmarna det var trevlig att träffa alla. Syns om ett år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0